جدیدترین مدل‌های ۲۰۲۲ مبل راحتی ایتالیایی همراه با قیمت روز
نوشته شده توسط : حمید حمیدی

مبل راحتی ایتالیایی یکی از سبک مبلمان‌های بسیار جذاب هست که در بین طرفدارانِ دکوراسیونِ مدرن به شدت محبوبه. کشور ایتالیا یکی از کشورهای نوآور و پیشگام در صنعت مبلمانه که با ایده‌های خلاقانه و جالب، جدیدترین و با کیفیت ترین مبل ها رو تولید می کنه. جالبه بدونید که مبلمان ایتالیا ده درصد سهم بازار مبلمان جهان رو به خودش اختصاص داده.

ایتالیایی‌ها همیشه در طراحی دکوراسیون حرف اول رو میزنند. این موضوع در طراحی مبل راحتی ایتالیایی هم اتفاق افتاده. طراحان ایتالیایی، هنر مینیمالیسم را به بهترین نحو در این مبل به نمایش در آوردند و همین موضوع توجه مشتریان این سبک از مبلمان رو به خودش جلب کرده. سادگی و کیفیت فوق العاده از ویژگی‌های خاص این مبلمان هست.

اگه میخوای با مبل های ساخت ایتالیا بیشتر آشنا بشی با ما همراه باش. چون در ادامه با ویژگی‌های مبل راحتی ایتالیایی آشنا میشیم. روش های چیدمان مبل در منزل رو میگیم و در پایان تعدادی از جدید ترین و بروزترین مدل‌های سال ۲۰۲۲ مبل راحتی ایتالیایی رو آوریدم. اون هم با قیمت به یورو و معادل اون به تومان.

راهنمای مطالعه زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه بروزرسانی: مرداد ماه ۱۴۰۱

۱. آشنایی با مبل راحتی ایتالیایی

۲. چرا مبل راحتی ایتالیایی نسبت به سایر مبلمان‌ها متفاوت‌تر هست؟

۳. فرایند تولید مبل راحتی ایتالیایی

۴. چیدمان مبل راحتی ایتالیا

۵. دکوراسیونی جذاب و لوکس با مبل راحتی ایتالیایی

۶. انواع مدل‌های مبل راحتی ایتالیا

۷. معروف‌ترین برند‌های مبلمان ایتالیایی

۸. قیمت مبل ایتالیایی

.


ویدیو معرفی مبل راحتی ایتالیایی برند natuzzi
.
آشنایی با مبل راحتی ایتالیایی
میشه گفت که این روزها یکی از بهترین و زیباترین مبلمان‌ها، مبل راحتی ایتالیایی هست.

این سبک مبل برای دوست داران دکوراسیون ساده در اولویت قرار داره و هرگز از مد نمی‌افته و اصطلاحا دِمده نمی‌شه.از سویی نیز این مبلمان به حدی با کیفیت هستن که می‌تونیم از عمر طولانی مدت آن‌ها اطمینان داشته باشیم.
مبل ایتالیا

ظرافت و سبک زنده‌ای که در مبلمان راحتی ایتالیایی به کار رفته، جوابگوی تمامی سلیقه‌ها هست. به طور کل، به کار بردن چوب‌های مرغوب و پارچه‌های منحصر به فرد کشور ایتالیا در تولید این مبل، سبب شده تا به عنوان کالای لوکس در نظر گرفته بشه.

مبل ال کم جا

اگه می‌خواهید در منزل خودتون یک تغییر و تحول اساسی ایجاد کنید، انتخاب یه مبل راحتی ساخت ایتالیا می‌تونه بهترین انتخاب باشه.

چرا مبل راحتی ایتالیایی نسبت به سایر مبلمان‌ها متفاوت‌تر هست؟
باشکوه، بهترین واژه برای توصیف مبل راحتی ایتالیایی هست. واژه‌ا‌ی مناسب برای چنین طراحی بی نظیر و فانتزی. مبل راحتی مثل هر نوع مبلمان دیگه‌ای خصوصیاتی داره که باعث متمایز شدنش نسبت به دیگر مدل مبلمان‌ها میشه.

مطالعه بیشتر: جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی

مبل ایتالیایی

طراحی بسیار خاص و آزادی در طراحی و گرایش مینیمالیسمی، اصلی‌ترین علت محبوبیت مبل راحتی ایتالیایی هست. پس اگه به این سبک و دکوراسیون مدرن علاقه دارید، این مبل می تونه انتخاب مناسبی براتون باشه.

مبل تمام پارچه خاکستری

از طرفی دیگه، هر سبکی از مبلمان ایتالیایی، چه سبک سنتی و مدرن آن‌ها را خریداری کنیم، هرگز از مد نمی‌افته و همیشه قمستی از هنر و زیبایی را در منزل خودمون خواهیم داشت.

مبل چرم طوسی

استفاده از متریال با کیفیت مثل چوب راش، ماهون، گیلاس و بلوط جلوه ی پر زرق و برقی به مبل میده. همین طور پارچه‌های اصل و شیک ایتالیایی، بسیار مرغوب با کیفیت هستند. پارچه‌هایی مثل ابریشم، مخمل ساده و طرح دار با داشتن بافتی چشم‌گیر، نمای ظاهری ساده و فانتزی رو به مبل میده.

مبل الکتریکی

لازمه بدونیم که به کار بردن متریال مرغوب و با کیفیت موجب میشه قیمت این مبل بالاتر از مبلمان باشه. پس اگه خواستید مبل راحتی ایتالیایی تهیه کنید، خیالتون بابت مقاومت و عمر طولانی مبل راحت باشه.

فرایند تولید مبل راحتی ایتالیایی
برای تولید مبل راحتی ایتالیایی، مراحل زیادی طی میشه که هر کدوم به نوبه ی خودش نیازمند به مهارت هست. از ساخت کلاف مبل گرفته تا تسمه کشی و قرار دادن اسفنج هر کدوم باید با دقت زیادی انجام بشه.

فرایند تولید مبل ایتالیایی

ساخت کلاف مبل و نجاری چوب
مرحله اول در فرایند تولید، ساخت کلاف مبله. این قسمت از فرایند مربوط به نجاری هست که با استفاده از دستگاه های مخصوص، الوار ها رو با اندازه مد نظر برش میده.

برش چوب

به طور کلی از چوب روس برای تولید مبل راحتی استفاده می کنند. اما در صورتی که مبل از نوع تمام پارچه نباشه و نمای چوب در ظاهر مبل از جلوه ی بیشتری برخوردار باشه، چوب راش و توسکا به کار برده میشه.

کارخانه مبل

رنگ آمیزی مبل و سنباده زدن
رنگ کاری بعد از ساخت کلاف یکی دیگر از مراحل تولیده که به نوعی پیش نیاز برای مراحل بعدی هست

رنگ آمیزی مبل.

سنباده زدن از جمله کارهایی هست که در فرایند رنگ کاری همراه با دستگاه های مخصوص سنباده صورت میگیره. در اخر سیلر و کیلر رو استفاده می کنند و برای این که رنگ به کار رفته ثابت شود، پلی استر سوپر رو به کار می برند.

فرایند تولید مبل

رویه کوبی مبل، فرایندی حساس و تاثیر گذار
اصلی ترین و حساس ترین مرحله فرایند تولید، رویه کوبی هست که باید با دقت بالایی انجام بگیره. چون در خوش ساخت شدن و زیبایی ظاهری مبلمان راحتی موثره.

تولید مبل

تسمه کشی و قرار دادن اسفنج
تسمه کشی و فنر کشی، گذاشتن اسفنج روی کلاف و کشیدن پارچه و تنظیمش از دیگر مراحل تولید هست. اصطلاح فوم سرد و فوم گرم به این معنی هست که، فوم گرم معمولا سفت هست. اما فوم های سرد با حرارت غیر مستقیم و دمای کم تولید میشن که حالت ارتجاعی بهتری نسبت به فوم گرم دارن.

اسفنج مبل

چیدمان مبلمان راحتی ایتالیا
مبل‌های ایتالیایی معمولا سایز بزرگ هستند و فضای زیادی رو اشغال میکنند. پس اگه تو خونه، سالن نشیمن با فضای کافی و مناسب داریم، مبلمان راحتی ایتالیایی یه انتخاب فوق لاکچری و عالی هست. استفاده از این مبلمان، جلوه خاصی به منازل بزرگ میده و زیبایی فضا رو چند برار می کنه.

مبل سکشنال

برای خاص شدن باید دست به خلاقیت زد. بهتره از لوازم جانبی و دکوری استفاده کنیم.

باید توجه داشت که در خانه‌های لوکس تر خیلی راحت میشه از لوزام مجلل استفاده کرد. اما لوازم دکوری ساده و اسپرت هم به راحتی با مبل ایتالیایی ست میشه.
مبل ال طوسی

دقت کنید که باید مبل رو بر اساس تم و دکوراسیون منزل انتخاب کنیم. چون اگر غیر این باشه، ظاهر خانه حالت آشفته پیدا می کنه و هیچی به هیچی نمیاد.

دکوراسیونی جذاب و لوکس با مبل راحتی ایتالیایی
برای این که بهترین چیدمان رو برای دکوراسیون ایتالیایی داشته باشیم، باید از رنگ‌‌های خنثی استفاده کنیم. برای همین هم باید پالت رنگی کاملی برای دکوراسیون خلق کنیم چون که انتخاب رنگ از قسمت‌های مهم خرید مبل هست.

مبلمان رنگی

اگه قرار باشه رنگی برای مبلمان ایتالیایی انتخاب کنیم، رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و خاکستری گزینه‌‌های مناسبی هستن. در طراحی مبل ایتالیایی از رنگ‌های طلای پتینه، ورق طلا و خطوط ژلاتینه طلا برای رسیدن به تزئین جذاب‌‌ استفاده می‌شه. همچنین می‌تونیم از کوسن‌هایی با رنگ مکمل استفاده کنیم.

مبل ایتالیایی

اما در نهایت این سلیقه ما هست که در انتخاب رنگ مبل تاثیرگذاره. فقط یادمون بمونه که باید رنگی رو انتخاب کنیم تا با دکوراسیون و لوازم اکسسوری سِت باشه تا محیط دچار بی‌نظمی و آشفتگی نشه.

انواع مبل راحتی ایتالیایی
مبل‌های راحتی ایتالیایی در مدل های متنوعی تولید میشن که قصد داریم بهترین مدل ها رو بهتون معرفی کنیم. اگر قصد خرید هر کدوم از این مدل ها رو داریم باید به فضا و دکوراسیون منزل توجه ویژه ای داشته باشیم.

مبل ایتالیایی سفید

مبل راحتی ساده با پایه کوتاه
مبل‌های راحتی ساده ایتالیایی معمولا تمام پارچه و با پایه‌های کوتاه هستند. در طراحی این مدل، نکته‌ اصلی، راحتی و استاندارد بودن نشیمن است. استفاده از این مدل مبل برای منازلی که فضای مدرن با دکوراسیون ساده دارن به شدت توصیه میشه. یکی از ویژگی‌های مهم این مبل، دوخت تمیز و بی‌نقص آن است.

مبل پارچه‌ای

مبل راحتی طرح شزلون
به کار بردن پارچه‌های بسیار ارزشمند در این مدل مبل یکی از مزیت‌های این مبله و در وهله‌ی بعدی استفاده از پشتی‌های بسیار خاصه که کلیت مبل رو جذاب تر کرده. البته ممکنه فکر کنیم مبل کم کاربردی هست و مناسب برای دکوراسیون منزل نیست، اما کافی ست آن را به ست مبلمانتون اضافه کنید تا به نقطه ی عطف خانه تبدیل شود.

مبل شزلون

مبل راحتی پایه فلزی
مبل پایه فلزی راحتی، نمونه دیگری از مبلمان مدرن ایتالیایی هست و افرادی که پایه‌های فولادی در مبل رو می‌پسندند، از آن استقبال می‌کنند. در ساخت پایه‌های فولادی از آلیاژهای با کیفیت استفاده میشه تا پایه مبل در اثر فشار آسیبی نبینه.

مبل سکشنال ایتالیایی

مبل ال راحتی
مبل‌های ال شکل در میان افراد علاقه مند به دکوراسیون مدرن، محبوبیت بالایی داره. میشه ساعت‌ها روی آن نشست بدون این که نشیمن مبل حس ناخوشایندی ایجاد کنه. مبلمان ال شکل ایتالیایی برای فضاهای مدرن و بزرگ کاربرد داره.

مبلمان ال ایتالیایی

مبل سکشنال یا چند بخشی
طرح و رنگ بندی‌های خاص مبل چند نفره از ویژگی‌های منحصر به فرد این مبل هست. کوسن‌های این مبل با ترکیبی که با نشیمن مبل شکل داده بسیار جذابه و استفاده از این مدل مبل در محیط‌های مختلف امکان پذیره و می‌تونیم با سلیقه‌ی خودمون چیدمانی جذاب داشت باشیم.

مبل قطعه‌ای طوسی

مبل راحتی چرم
مبل‌های چرمی ایتالیایی با ظاهر زیبا و خاصی که دارن می‌تونن فضای محیط رو منحصر به فرد و لوکس جلوه بدن. انتخاب این مبل برای فضای نشیمن منزل چندان مناسب نیست و بیشتر برای استفاده در لابی ساختمان‌ها، هتل‌ها، ویلاهای مدرن و بزرگ و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیره.

مبل چرم

اما اگر قصد خرید مبل چرمی داریم که برای فضای نشیمن مناسب باشه و جلوه ی منحصر بفردی رو برای دکوراسیون خونه ایجاد کنه، می‌تونیم با مطالعه مقاله راهنمای جامع خرید مبل چرم ، بهترین انتخاب رو داشته باشیم. در این مقاله راجع به مبل چرم توضیح دادیم و قیمت تعدادی از مدل های مبل چرمی رو آوردیم.

اگر قصد تهیه مبل چرمی دارید، پیشنهاد میدیم مقاله راهنمای خرید مبل چرم را مطالعه کنید.

به طرف راهنمای خرید مبل چرم

معروف‌‎ترین برند‎های مبلمان ایتالیایی
برند های مبلمان ایتالیا همیشه بر روی کیفیت خوب و اصالت طراحی متمرکز بودن و همچنان تولید متنوع ترین محصولات رو در اختیار خودشون دارن. در ادامه تعدادی از معروف ترین برند هایی که در زمینه تولید مبل در ایتالیا فعالیت دارن رو معرفی می کنیم.

مبل طوسی ایتالیایی

برند بی اَند بی (B&B Italia)
شرکت B&B Italia یک شرکت مبلمان ایتالیایی هست که در سال 1966 توسط خانوداه ی بسنلی تاسیس شد. این شرکت در بیشتر کشورها نمایندگی دارد و از شهرت زیادی برخورداره. محصولات این شرکت بیشترین سهم فروش و صادرات مبل رو در ایتالیا داره.

برند بی اند بی

برند دیوتی (Diotti)
مبلمان دیوتی به خاطر ساختار زیبا و لوکس و نو آوری در طراحی از رقبای خود متمایز شده و منحصر بفرد است. این مجموعه در ایتالیا توسط خانواده دیوتی سال ۱۹۱۱ تاسیس شده و در حال حاضر به عنوان یکی از برند های معروف مبل ایتالیا شناخته شده.

برند دیوتی

برند کاپلینی (Cappellini)
محصولات این برند هرگز خسته کننده و تکراری نبود چرا که همیشه حرفی برای گفتن داره. کاپلی از زمان شروع فعالیت خودش تا به امروز با ارائه‌ ی مبلمان با کیفیت و لوکس، در سطح جهانی محبوب شده.

برند کاپلینی

برند ناتوزی (Nattuzi)
برند ناتوزی (Natuzzi) شرکت مبلمان ایتالیایی هست که از سال 1959 توسط پاسکوئاله ناتوتزی، رئیس گروه، مدیر اجرایی و استایلیست گروه تأسیس شد. در سال 1993 میلادی، ناتوزی تنها شرکت مبلمان خارجی‌ای شد که در وال استریت فهرست می‌شه.

برند ناتوزی

برند توری (Turri)
شرکت Turri در سال 1925 کارخودش رو شروع کرد و تونست یکی از پیشگامان تولید مبلمان داخلی بشه. این مجموعه فقط به روی سه اصل، منحصر بفرد بودن، ظرافت و اصالت در تولید مبلمان خودش تاکید داره.

برند ناتوزی

قیمت مدل های ۲۰۲۲ مبل ایتالیایی
قیمت مبلمان راحتی ایتالیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد. همین طور که بالاتر اشاره کردیم، در تولید این نوع مبلمان از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین متریال موجود استفاده می‌شه که همین امر موجب افزایش قیمت کالاست.

در مجموع، عواملی مثل نوع چوب به کارفته، استفاده از پارچه‌هایی مانند ابریشم، مخمل ساده یا طرح‌دار و حتی چرم مصنوعی و طبیعی، بر روی قیمت تاثیر گذار هستند. در ادامه قیمت و تصاویر تعدادی از جدیدترین مدل‌های مبل راحتی ۲۰۲۲ ایتالیایی رو به یورو و معادل آن به تومان براتون آوردیم.

تمامی قیمت‌ها مربوط به مبلمان در داخل کشور ایتالیا هست که در فروردین ماه ۱۴۰۱ بروزرسانی شده. بدیهی است در صورت واردات این مبلمان به داخل کشور، به دلیل تعرفه گمرکی بالا، قیمت مبل بیش از سه برابر قیمت‌های درج شده زیر میشه.

تمامی مدل‌های درج شده در این بخش محصول شرکت diotti ایتالیا است.

قیمت مبل هالی‌دی

مبل راحتی HOLIDAY MODULAR (قیمت: 686 یورو معادل: 21,500,000 تومان)

 

قیمت مبل لارنس

مبل راحتی LARS (قیمت: ۲,۶۷۰ یورو معادل: ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل راحتی ایتالیا

مبلمان راحتی HYERES (قیمت: ۱,۴۴۹ یورو معادل: ۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل مِسیو

مبل راحتی MESSICO (قیمت: ۱,۶۱۹ یورو معادل: ۴۸,۵۷۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل داوس

مبلمان راحتی DAVOS (قیمت: ۲,۵۱۳ یورو معادل: ۷۵,۳۹۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل

مبل راحتی OSAKA (قیمت: ۲,۶۵۵ یورو معادل: ۷۹,۶۵۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل

مبل راحتی GREG (قیمت: ۳,۳۹۵ یورو معادل: ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل نیو کَپ

مبلمان راحتی NEW KAP (قیمت: ۳,۹۹۲ یورو معادل: ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

مبل فرانکلین

مبل راحتی FRANKLIN ROUND (قیمت: ۶,۳۲۰ یورو معادل: ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل ایتالیایی

مبل راحتی SHANGHAI (قیمت: ۷,۵۷۵ یورو معادل: ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل راول

مبل راحتی RAVEL (قیمت: ۹۵۷ یورو معادل: ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

قیمت مبل ایتالیایی

مبل راحتی AYTON (قیمت: ۳,۸۲۶ یورو معادل: ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

 

مبل آبی

مبل راحتی STRUCTURE (قیمت: ۳,۳۷۸ یورو معادل: ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

قیمت مبل بیسکو

مبل راحتی IBISCO (قیمت: ۱,۷۴۱ یورو معادل: ۵۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان)

قیمت مبل

مبل راحتی SLAB PLUS (قیمت: ۳,۳۷۸ یورو معادل: ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان)

خلاصه‌ای از آنچه که باهم درباره مبل راحتی ایتالیایی گفتیم
مبلمان راحتی ایتالیایی در مدل های متنوعی تولید میشه، مثل پایه کوتاه، پایه فلزی، ال شکل و چرمی. سادگی و ظرافت در طراحی، اصلی ترین ویژگی همه این مدل هاست و معمولا با هر دکوراسیون مدرن و مینیمال ست میشن. از آنجا که این مبل های ایتالیایی حجیم اند، به فضای نشیمن بزرگی نیاز دارن، پس اگه تو خونه، سالن نشیمن با فضای کافی و مناسب داریم، به سراغ مبل ایتالیایی بریم.

برای این که مبلمان از سادگی دربیاد، میشه با دکوراسیون اسپرت به فضای نشیمن روح داد. مثلا یه میز جلو مبلی ساده با تعدادی گلدان دکوری، تعدادی کوسن رنگی و یه شال مبل.

در عموم بازارهای جهانی، از مبل راحتی ایتالیایی به عنوان یک کالای فوق لوکس یاد میشه. پس نمیشه انتظار محصولی با قیمت اقتصادی داشت. استفاده از متریال مرغوب مثل فوم و اسفنج درجه یک، پارچه های ایتالیایی که آوازه جهانی دارند و چوب عالی، باعث شده قیمت تمام شده مبلهای ایتالیایی بالا باشه.

در پایان، خرید مبل راحتی ایتالیایی را به کسانی پیشنهاد میدیم که عاشق دکوراسیون ساده و مینیمال هستند و در عین حال فضای کافی برای چیدمان و یه جیب پر پول دارند.

به نظر شما در معرفی مبل ایتالیایی به چه نکته ای اشاره نکردیم؟ ممنون میشیم نظراتتون را برامون بنویسید تا در آپدیت های بعدی بهشون بپردازیم.
امیداوریم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و مثل همیشه، مرسی که هستید.

منبع: رویال مبل




:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: